Servicemonteurs garanderen continuïteit verpakkingsmachines | Arodo
Stimulerende verantwoordelijkheid in de machinebouw
Die verantwoordelijkheid ligt in het testen en operationeel houden van onze installaties op locatie bij de klant. Een cruciale taak dus, die voor dit twaalfkoppige team samenhangt met permanente bijscholing. Ze zijn steeds gewapend met de meest actuele knowhow, onvermoeibare inzet én de drang om onze klanten een optimale service te verlenen. 

De eerste capaciteitstest (Factory Acceptance Test) van de verpakkingsmachines gebeurt in onze testlocatie in Arendonk, meestal in aanwezigheid van de klant. Daarna volgt de opstelling ter plaatse door ons of een externe partner. Aansluitend hierop komen onze servicemonteurs in actie. Zij finetunen de toestellen voor de specifieke snelheid en situatie bij de klant. Een breed spectrum aan parameters wordt onder de loep genomen: communicatie met andere machines, productaanvoer,  datasystemen… Na het in bedrijf nemen van de machines, leggen de allround servicemonteurs de operatoren ter plaatse uit hoe ze ermee aan de slag kunnen. Als ultieme proef wordt er tenslotte een extra capaciteitstest gedaan, de Site Acceptance Test.

Servicepermanentie zonder grenzen
Een klantenbestand dat zich globaal uitstrekt betekent natuurlijk ook verre verplaatsingen voor onze monteurs. Zo was monteur Twan Huijbregts laatst in Roemenië. De klant was in dit geval niet aanwezig geweest bij de eerste tests in Arendonk; een filmpje bracht hem meteen up to speed. Twan nam de lokale opstart voor zijn rekening. Dit soort internationale missies zijn geen uitzondering. Voor een andere klant reizen onze servicemonteurs bijvoorbeeld van Rotterdam tot in India en Colombia.

Nog een belangrijk aspect van deze job is het stand-by zijn. Onze klanten kunnen zich geen langdurig oponthoud veroorloven, waardoor we een permanente beschikbaarheid moeten aanbieden. Zo is monteur Marc Leemans 24/24u beschikbaar als storingstechnieker. Want als de storing niet telefonisch of via de eWON industriële router opgelost kan worden, dan gaat Marc of een collega servicetechnieker ter plaatse.

Flexibiliteit houdt ons scherp
De ideale servicemonteur is klantvriendelijk, competent en een problem solver met inzicht in software en elektromechanica. Een zeer specifiek profiel, maar via onze uitgebreide interne opleidingen bereiken mensen met het juiste potentieel hier alle benodigde competenties. De basisvoorwaarde blijft een oprechte passie voor techniek.

Het is een veeleisende job en de werkuren zijn intens. Net daarom zijn zelfstandigheid en flexibiliteit cruciaal. Bij Arodo streven we ernaar om een lange buitenlandse ‘missie’ zoveel mogelijk te compenseren. Dan kunnen Twan en Marc toch ook de gemiste tijd met het gezin goedmaken, of hobby’s zoals tractor pulling en oldtimers nog wat aandacht schenken.

Dit evenwicht vormt de sleutel voor de permanent hoge kwaliteit bij hun werk als servicemonteurs; een leerzame, zelfstandige en verrijkende job, waarvan je de meerwaarde duidelijk afleest aan machines die optimaal presteren en aan het gezicht van de tevreden klant.

Onze serviceafdeling nodig? Contacteer ons
Ook servicemonteur worden bij Arodo? Bekijk onze vacature en solliciteer

Tags

Datum van inzending

Andere posts over dit thema

“Ook de verpakkingsindustrie evolueert! Arodo wil een voortrekkersrol spelen op vlak van verpakkingsoplossingen op maat. Via onze nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.”

Schrijf in op onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes, wijzigingen en aanbiedingen in één pakket. Enkel bij interessante nieuwtjes bezorgen we een e-mail, niemand houdt van spam.

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes, wijzigingen en aanbiedingen in één pakket. Enkel bij interessante nieuwtjes bezorgen we je een e-mail, niemand houdt van spam.

We contacteren u graag!

Voer alsjeblieft uw naam en telefoon nummer (inclusief landnummer) in.
We bellen u zo snel mogelijk terug.

Call me back